ביטול הרשעה לנאשם שהתחזה לאחר וניגש במקומו למבחן התאוריה

בית משפט השלום ברחובות מקבל את עמדתו על עוה"ד בנימין בן נתן, מבטל את הרשעתו של נאשם בעבירות של התחזות וניסיון קבלת דבר במרמה ומשית עליו ענישה שיקומית.

על פי הנטען בכתב האישום, שכנו וחברו של הנאשם פנה אליו וביקש ממנו להתחזות לו ולהיבחן במקומו בבחינת תיאוריה במשרד הרישוי. לשם כך, חברו של הנאשם העביר לו את תעודת הזהות שלו. בהמשך, הנאשם הגיע למשרד הרישוי וביקש להיבחן תוך שהוא מתייצג בכזב באמצעות תעודת הזהות של חברו. עלה חשדה של עובדת משרד הרישוי כי הנאשם מתחזה לאחר והזמינה משטרה. הנאשם הזדהה בפני השוטרים בכזב כחברו, תוך שהוא מוסר פרטים חלקיים ושגויים במטרה להטעות את השוטרים ובכוונה למנוע או להכשיל הליך שיפוטי או להביא לידי עיוות דין. כתב האישום ייחס לנאשם עבירה של התחזות לאחר במטרה להונות, ניסיון לקבלת דבר במרמה וניסיון שיבוש הליכי משפט.

התיק נדון בבית משפט השלום ברחובות בפני כבוד השופטת קרן וקסלר.

הנאשם, באמצעות בא-כוחו עוה"ד בינימין בן נתן, הודה באופן מלא במעשיו ומסר כי נענה לבקשת שכנו לסייע לו, על אף שהיה מודע לסיכונים הכרוכים בכך. כמו כן, הביע חרטה ומסר כי בדיעבד, היה יכול לפעול אחרת. הנאשם הביע את הבושה שהוא חש ממעשיו והתקשה להסביר את הפער בין עבודתו כעו"ס לנוער בסיכון לבין מעשיו.

שירות המבחן התרשם, כי הנאשם פעל באופן מרצה והתקשה למצוא אלטרנטיבה להתנהלותו. כמו כן, צוין שהביע רצון להשתלב בטיפול פרטני מתוך הבנה שהוא זקוק לסיוע מקצועי ושיתף פעולה באופן מלא עם שירות המבחן.

ב"כ הנאשם, עוה"ד בנימין בן נתן, הציג לשירות המבחן המלצה מצד מנהליו של הנאשם בו צוין, כי הרשעתו של הנאשם עלולה לפגוע בעבודתו. שירות המבחן הסכים לאמור ועל כן, הומלץ להטיל על הנאשם ענישה שיקומית בדמות של"צ וצו מבחן על מנת לעקוב אחר השתתפותו של הנאשם בהליך הטיפולי.

פרקליטות מחוז מרכז ביקשה לקבוע שמתחם העונש בעניינו של הנאשם ינוע בין מאסר קצר שיכול וירוצה בעבודות שירות ועד 6 חודשי מאסר בפועל ולאור נסיבותיו של הנאשם, ביקשה להשית עליו 45 ימי מאסר בעבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס.

ב"כ הנאשם, עוה"ד בנימין בן נתן, ביקש מבית המשפט לאמץ את המלצת שירות המבחן במלואה לאור הפגיעה הקונקרטית שעלולה להיגרם לנאשם כתוצאה מהרשעה בדין. ב"כ הנאשם טען שמתחם העונש ההולם נע בין מאסר על תנאי ועד מספר חודשי מאסר בעבודות שירות והפנה להודיית הנאשם, לקיחת אחריות והבעת צער וחרטה. כמו כן, הדגיש לבית המשפט כי הנאשם לא ביצע את המעשים תמורת בצע כסף אלא מתוך רצון לסייע לחבר.

בית המשפט קיבל את עמדתו של עוה"ד בנימין בן נתן ופסק, שמדובר במקרה בו ניתן לשקול ביטול הרשעה מבלי לפגוע בשיקולי ענישה אחרים. כמו כן, בית המשפט התרשם שהנאשם הינו אדם נורמטיבי המקדיש את עצמו לעזרה לזולת וככל שהוא יורשע בדין, תכלית חשובה זו עלולה להיפגע.

בית המשפט החליט לבטל את הרשעת הנאשם בדין והשית עליו של"צ בהיקף של 250 שעות, צו מבחן למשך שנה והתחייבות בסך 2,000 ₪ למשל 3 שנים. (ת"פ 3881-05-22).

עקבו אחרינו בפייסבוק

פוסטים אחרונים באתר